تجارب سفر به حصار چال و صعود به علم کوه

تجارب سفر به حصار چال و صعود به علم کوه - مرداد 1395

یک سفر طبیعت گردی و یک صعود بسیار هیجان انگیز

برای رفتن به حصارچال و علم کوه باید به کلاردشت رفت، از مسیر جاده کرج -چالوس، از شهر مرزن آباد به سمت چپ باید مسیر کلاردشت رو انتخاب کرد.

کرج تا کلاردشت حدود 160 کیلومتر هست

آگر آخر هفته سفر کنید، در صورتیکه قبل از ساعت 3 حرکت کنید، مسیر رو با 3 ساعت تموم می کنید اما اگر بعد از آن حرکت خودتون رو آغاز کنید با توجه به ترافیک، به مدت 6 ساعت توی مسیر خواهید بود.

وبعد از رسیدن ماشین ها رو میشه توی پارکینگ هیات کوهنوردی کلاردشت گذاشت. از همون جا باید ماشین آفرودی یا نیسان تا پای کوه و ابتدای مسیر کوهپیمایی کرایه کرد که مسیر حدودا 2 ساعت خواهد بود.

قیمت نیسان برای هر مسیر در حدود 140 هزار تومان می باشد.

مسیر پر از چاله چوله هست و حسابی توی نیسان دچار ویبره خواهید شد. اینقدر بالا و پایین میپرید تا صفا کنید.

بعد از رسیدن به پای کوه و بستن کوله ها، مسیر زیبای کنار رودخانه ای که از آب شدن یخچال های طبیعی شکل گرفته رو باید کوهپیمایی کنید تا بعد از 3 ساعت (با سرعت کند) به دشت زیبای حصارچال برسید. مسیر زیاد سخت نیست و شیب ملایمی داره. توی راه جاذبه های زیادی می بینید، گلها، نهرهای جاری از یخچال های طبیعی، یخچال های طبیعی کوچک و بزرگ و ....

دشتی که در میان کوههای بسیار هیجان انگیز محصور شده و چندین نهر با آب زلال یخچال ها رو در دامان خودش جای داده.

چادرهارو برپا کردیم و بساط چای و نهار رو آماده کردیم.

فضای  اینجا بسیار آرامش بخشه و تکه ای از بهشته، نهرهای آب روان از میان صخره های ریز و درشت، سر سبزی، هوای بسیار معتدل 10 درجه در روز و البته کمی سرد در شب 5 درجه

هوای اینجا البته متغیر هست و باید تدارکات لازم پوششی همراهتون باشه، آب جاری اونجا تمیز هست و فقط باید آذوقه خوراکی همراهتون باشه

اینجا هیچ هیزمی پیدا نمیکنید چون درهتی وجود نداره و یک مرتع و دشت سرسبز هست. شب پرستاره و آرام

اینجا محل خوبی برای ارتباط با انرژی هستی و پر شدن از روح طبیعته.

اینجا برای مدیتیشن یک محل بسیار عالیه

درست در مقابل راهی که اومدین یک پاکوب هست که به سمت دوتا دریاچه کوچک میره و دست راست شما هم پاکوبی هست که بسمت قله علم کوه (4850 متر) میره.

علم کوه یه صعود نسبتا فنی میخواد و سخت هست، بخصوص 400 متر آخرش که شیب بسیار تندی هست که توی عکس زیر مشخصه و از روی یال حرکت می کنیم.

صعود رو با سرعت کند ساعت 4 بامداد شروع کردیم، واقعا صفای دیگه ای داشت، از شانس ما اون شب شهاب باران بود و هر دقیقه شهاب میدیدم. آسمان پر از ستاره بود و میتونستیم تمامی مجموعه ستاره های معروف رو ببینیم، کاملا واضح بودن.

دیدن گروه های زیاد که فقط نور کم هدلامپ اونهارو مشخص میکرد که در یک صف منظم بالا میرن نیز در شب لذت بخشه

در طول مسیر بچه ها آهنگ میخوندن و به هم روحیه مدادن و در حدود ساعت 9:45 به قله رسیدیم که کاملا شلوغ بود و برای عکس گرفتن باید نیم ساعت منتظر میموندیم.

همه گروه های وافرادی که صعود کردن با اخلاق خوش و روحیه بالا به هم تبریک میگن و با هم شاد هستن

اون بالا عظمت پروردگار رو در آفرینش چنین کوه زیبایی حمد و ثنا میگیم

احساس نشاط بسیار زیادی به شما دست میده و حس خوبی به شما دست میده

در حدود ساعت 10:15 از مسیر شن اسکی فرود رو آغاز کردیم و برای اینکه فشار زیادی به زانوها نیاد آرام آرام بسمت پایین برگشتیم. در طی مسیر برگشت از کنار یخچالهای طبیعی عبور می کنیم و با احساس خوبی که از صعود داریم خوشایند به سمت پایین حرکت می کنیم.

در حدود ساعت 13:30 به کمپ خودمون در حصارچال رسیدیم.

بعد از یه صعود و فرود طولانی خیلی میچسبه وقتی میبینی چادرت برپا هست و مستقیم میتونی دراز بکشی و استراحت کنی. اکثرا چادرها برپا میمونن و صعود انجام میشه

بعد از کمی استراحت بساط ناهار و چایی براه افتاد و خستگیمون در رفت.

در حدود ساعت 16:30 دیگه همه چیزو جمع جور کردیم و دوباره کوله به پشت حرکت کردیم که بریم سمت پای کوه، مسیر برگشت در حدود 2 ساعت طول کشید و پای کوه رسیدیم که نیسانی که باهاش هماهنگ کرده بودیم حدود ساعت 19 رسید و بلافاصله سوار شدیم و حدود ساعت 20:30 توی فدراسیون بودیم در کلاردشت.

سفرنامه و تجارب سفر دنیلید...
ما را در سایت سفرنامه و تجارب سفر دنیلید دنبال می کنید

برچسب : تجارب سفر به استانبول,تجارب سفر به دبی,تجارب سفر به بلغارستان,تجارب سفر به کیش,تجارب سفر به ارمنستان,تجارب سفر به پوکت,تجارب سفر به ترکیه,تجارب سفر به آنتالیا,تجارب سفر به مالزی,تجارب سفر به ایتالیا, نویسنده : gotoknowa بازدید : 441 تاريخ : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 16:43