سفرنامه و تجارب سفر دنیلید

آکشاردهام یه معبد بینظیره و به هیچ وجه از دست ندهید اما مواظب زمان باشید. حداقل 6 ساعت نیاز داره. تنها چیزی که میتونید با خودتون داخل معبد ببرید آب و پول و پاسپورت هست. بقیه وسایل رو باید به امانات بسپارید که بعضا صف طولانی داره، ما یک ساعت معطل شدیم. ورودی معبد رایگان هست اما برای دیدن شوی فرهنگی و رقص نور و آب و آتش و موزیک و قصه هندو معبد باید 250 روپیه بپردازید که ارزش اون رو داره که ببینید. این شوی فرهنگی حدودا 3 ساعت طول میکشه و آخرین سانس اون ساعت 18 هست.بازدید رو با شوی فرهنگی شروع کردیم، که برای مسافران خارجی مسیر متفاوتی هست تا به زبان انگلیسی باشه. یه فیلم هم توش نشون میدن که هدست مترجم میدن به توریست ها. که بعد از 3 ساعت رفتیم سمت معبد که شکوه اون فراموش نشدنی هست. اجازه عکاسی وجود نداره و مجبوریم عکس های اینترنتی بزرایم.  ساعت حدود 9:30 بازدید رو خاتمه دادیم و برگشتیم خونه. شام خودمون رو درست کردیم وبه همراه میزبان خوردیم. اضافه درست کرده بودیم که برای فردا هم بمونه با خودمون ببریم.  تا ساعت 2 بامداد همراه با میزبان، شیرچای و شیرینی آرد لپه و گپ و گفتگو بعد از بستن وسایل و هماهنگی تاکسی برای ساعت 5 صبح، خوابیدیم.  فردا قراره با اولین قطار بریم سمت آگرا- شهر تاج محل سفرنامه و تجارب سفر دنیلید...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : gotoknowa بازدید : 111 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 1:01

امروز روز سوم ما در هند هست. امروز قراره از دهلی بریم به سمت شهر تاریخی و زیبای آگرا. برای اینکه به آگرا برید گزینه های زیادی دارید. هم قطار و هم اتوبوس. اما با توجه به محدودیت سرعت در هند، بهترین وسیله سفردر هند قطار هست.قطار هم انواع بسیار مختلفی داره. مثلا مسیر دهلی تا آگرا رو هم میتونید 2 ساعته بردی هم سه ساعته و هم 5 ساعته. ما برای اینکه خیلی زود برسیم آگرا اولین قطار صبح زود رو انتخاب کردیم که سریع السیر شاتابدی هست و 2 ساعته میرسه به آگرا. فطار اتوبوسی تمیز با کولر به قیمت  525 روپیه. توی این قطار با صبحانه و قهوه چای و بعد با یک میان وعده گوشتی یا مرغ یا سبزیجات هم پذیرایی میشید. قطار از ایستگاه اصلی دهلی (NDLS) حرکت میکرد و در ایستگاه Agra cantt از قطار پیاده شدیم. ما بلیط هارو از قبل توسط یکی از دوستانمون در هند تهیه کرده بودیم. بهتره که بلیط ها رو از قبل تهیه کنید چون ممکنه جا نداشته باشه یا گرانتر بدست بیاد. قطار ساعت 6 صبح حرکت کرد و ساعت 8 هم آگرا پیاده شدیم. بازم طبق معمول با چونه یه توک توک به قیمت پایین 100 روپیه گرفتیم و رفتیم جاده فاتح آباد پیش میزبانمون از کوچ سرقینگ. این میزبان ما جالب بود، یه گست هاوس بسیار تمیز و جدید احداث کرده بود با اتاق های خصوصی که رایگان در اختیار اعضای سی اس میزاره که برای ما بسیار عالی بود. در حد یه هتل بود. اتاقی شیک با سریس بهداشتی و حمام خصوصی.  برای ما صبحانه تدارک دیده بود. یک صبحانه تند وآتشین با نوعی نان روغنی محلی که بعد از اینکه رفتیم بیرون تازه دیدیم از کجا گرفته و با به چه صورتی درست میشه .... بعد از خوردن چای و قهوه حدود ساعت 11 برای بازدید از شهر بهترین کار کرایه کردن یه توک توک در اختیار هست که جاهای مخ سفرنامه و تجارب سفر دنیلید...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : gotoknowa بازدید : 107 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 1:01

از چهاردیواری خانه باید خارج شد، طبیعت جایگاه اصلی ماست

سفرنامه و تجارب سفر دنیلید...
ما را در سایت سفرنامه و تجارب سفر دنیلید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gotoknowa بازدید : 256 تاريخ : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 16:43

تجارب سفر به حصار چال و صعود به علم کوه - مرداد 1395 یک سفر طبیعت گردی و یک صعود بسیار هیجان انگیز برای رفتن به حصارچال و علم کوه باید به کلاردشت رفت، از مسیر جاده کرج -چالوس، از شهر مرزن آباد به سمت چپ باید مسیر کلاردشت رو انتخاب کرد.  کرج تا کلاردشت حدود 160 کیلومتر هست آگر آخر هفته سفر کنید، در صورتیکه قبل از ساعت 3 حرکت کنید، مسیر رو با 3 ساعت تموم می کنید اما اگر بعد از آن حرکت خودتون رو آغاز کنید با توجه به ترافیک، به مدت 6 ساعت توی مسیر خواهید بود. وبعد از رسیدن ماشین ها رو میشه توی پارکینگ هیات کوهنوردی کلاردشت گذاشت. از همون جا باید ماشین آفرودی یا نیسا سفرنامه و تجارب سفر دنیلید...ادامه مطلب

برچسب : تجارب سفر به استانبول,تجارب سفر به دبی,تجارب سفر به بلغارستان,تجارب سفر به کیش,تجارب سفر به ارمنستان,تجارب سفر به پوکت,تجارب سفر به ترکیه,تجارب سفر به آنتالیا,تجارب سفر به مالزی,تجارب سفر به ایتالیا, نویسنده : gotoknowa بازدید : 439 تاريخ : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 16:43

اسفند 1394 بود که ما به فکر سفر هند افتادیم، البته معلومه که دیر به فکرش افتادیم اما ما سفرهامون رو با تور نمیریم، تور دست و پای آدم رو میگیره، همسفرا قابل پیش بینی نیستن و ... اطلاعات خیلی راحت از طریق اینترنت بدست میاد و میشه راحت برنامه ریزی کرد، یکی از بهترین سایت هایی که میشه ازش اطلاعات کسب کرد و نظرات دیگران رو در مورد هر چیزی در سفر پیدا کنید: https://www.tripadvisor.com http://www.lonelyplanet.com سعی می کنم در یک گزارش جداگانه شیوه کسب اطلاعات و خرید بلیط و برنامه ریزی رو توضیح بدم در کشورهای مقصد هم از طریق سایت کوچ سرفینگ دوستان و میزبانان خوبی پیدا می کنیم و همه چیز رو سفرنامه و تجارب سفر دنیلید...ادامه مطلب
ما را در سایت سفرنامه و تجارب سفر دنیلید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gotoknowa بازدید : 249 تاريخ : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 16:43